דגשים לבחירת משחת שיניים טבעית מומלצת

משחות שיניים רבות מכילות רכיבים מזיקים המגיעים מתעשיית הנפט והכימיקלים. מעבר לשימוש במשחת שיניים טבעית היא הדרך הטובה ביותר להימנע מצחצוח שיניים עם רכיבים מזיקים. אך מציאת משחת שיניים טבעית מומלצת היא לא משימה קלה.
יש לנו כמה דגשים שיעזרו לכם למצוא את משחת השיניים הטבעית המתאימה ביותר. משחת שיניים טבעית היא פתרון חלופי נפלא לאנשים הרגישים למשחות שיניים קונבנציונליות, לסובלים מאלרגיה לחומרים כימיקליים נפוצים במשחות שיניים, לאנשים שרוצים לצמצם את השימוש בפלואוריד ולאלו שרוצים להימנע מחשיפה לחומרים לא אורגניים במהלך צחצוח השיניים.

הבעיה עם משחות שיניים טבעיות היא, שכל יצרן יכול לייצר משחת שיניים טבעית בלי פיקוח. מה שמכניס לשוק הקוסמטיקה הטבעית המון משחות טבעיות, שחלקן הרב אינם מיוצרות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. ולכן בחירה של משחת שיניים טבעית מומלצת דורש קצת יותר הבנה ומחקר שוק מהצרכנים.

במידה והחלטתם לעבור לשימוש עם משחת שיניים טבעית, להלן מספר דגשים שרצוי לקחת בחשבון:

משחת שיניים טבעית היא משחת שיניים ללא פלואוריד. חשוב לדעת שמשחות שיניים טבעיות אינן מכילות פלואוריד. פלואוריד הוא חומר שיש ברוב משחות השיניים הרגילות שמטרתו להגן על השיניים והחניכיים. הבעיה עם פלואוריד היא שכמות גדולה מדי ממנו יכולה לעשות נזק ולפגוע בבריאות של הפה והשיניים.

היום יותר ויותר מומחים ברפואה הטבעית ממליצים לעבור למשחות טבעיות ללא פלואוריד מכיוון שאנו מקבלים מספיק פלואוריד במים שאנחנו שותים. במידה ולא קיבלתם הנחיה מרופא שיניים לצחצח עם פלואוריד (למשל במקרים בהם סובלים מחניכיים רגישות ומדממות) אז אין כל כך טעם לצחצח את השיניים עם כמות נוספת של פלואוריד.

קראו את התווית בקפידה

משחת שיניים טבעית נופל לאותה קטגוריה כמו תוספי מזון על. יש יצרנים המוכרים מוצרים שמכילים בבסיסם רכיבים טבעיים, אך הם גם כוללים תוספת של רכיבים נוספים לא אורגניים. חשוב לקרוא בקפידה את תווית הנתונים של משחת שיניים טבעית לפני שקונים אותה ולוודא שאכן כל המרכיבים במשחת השיניים הם טבעיים.

לדוגמה, משחת השיניים של ספירולינה פול לייף מכילה 65% מלחי ים המלח ושמנים אתריים: לבנדר, עץ התה, למון גראס, מנטה. כל המרכיבים הללו הם מרכיבים טבעיים ואין חשש לשום רכיבים כימיקלים במשחת השיניים.

חשוב גם להקפיד שאתם מכירים את כל הרכיבים הטבעיים המופיעים בתווית משחת השיניים, וכמובן שאין לכם שום אלרגיה ידועה לאחד מהמרכיבים הללו. במידה ויש מרכיב במשחת השיניים שאתם לא מכירים, אל תהססו לפנות ליצרן בכדי לברר על הרכיב הלא מוכר.

וודאו שיש אישור משרד הבריאות

יש לרכוש רק משחת שיניים טבעית מומלצת על ידי משרד הבריאות. אישור משרד הבריאות מעיד על כך שהיצרן קיבל את כל האישורים הנדרשים בכדי לשווק את משחת השיניים הטבעית בישראל ואין שום סכנה בריאותית שאינה עומדת בתקנים של משרד הבריאות.

משחת שיניים כשרה

שומרים על כשרות? אז כמובן שחשוב שתוודאו שמשחת השיניים הטבעית שאתם רוכשים קיבלה תעודת כשרות ממקור מוסמך.

טעם וריח של משחת שיניים טבעית

משחות שיניים טבעיות מכילות מרכיבים טבעיים שמטרתם להעניק טעם וריח למשחת השיניים. המרכיבים הללו משתנים ממשחת שיניים טבעית אחת לשנייה, למשל יש משחות שיניים טבעיות המכילות מנטה ויש משחות שיניים טבעיות אחרות המכילות שמן קוקוס. יש לקחת את הטעם והריח בחשבון כאשר בוחרים משחת שיניים טבעית

צפית לאחרונה