יתרונות בריאותיים מפתיעים של ג’לטין טהור

מה הדבר הראשון שעובר לכם בראש כשאתם חושבים על ג’לטין? כמו רובנו, אתם בטח חושבים על ממתקים טעימים מהילדות ובאופן ספציפי יותר על נחשי גומי, סוכריות צבעוניות, מרשמלו ועוד המון נשנושים מושחתים, שהקשר בינם לבין שמירה על הבריאות הוא (לכאורה) מקרי בהחלט.

בפועל, ג’לטין הוא רכיב חיוני שעוזר לשמור על הבריאות שלנו במגוון דרכים, מה שבדרך כלל מצליח להפתיע את מי שנחשפים לכך לראשונה.
אבל רגע לפני שנספר לכם למה, כמה ואיך לצרוך ג’לטין כדי לשפר את הבריאות, בואו נכיר קצת יותר לעומק את הרכיב הלא שגרתי הזה:

מהו ג’לטין וממה הוא עשוי?

ג’לטין הוא סוג של חלבון, אשר מופק מקולגן וגם מעודד ייצור של קולגן בגוף. קולגן, כפי שאנשים רבים מבינים, הוא רכיב חשוב בתחזוקת העור, העצמות ורקמות החיבור.
זו הסיבה שקולגן הפך בשנים האחרונות לרכיב מבוקש ביותר בתעשיית הקוסמטיקה והבריאות. וכמוהו, גם הג’לטין שמופק ממנו מספק יתרונות דומים שכדאי להכיר.

ייצור ג’לטין טהור נעשה במפעלים שונים ברחבי העולם, בתהליך שנקרא הידרוליזציה חלקית של קולגן. מדובר בתהליך שנעשה באמצעות שימוש בחלקי גוף של בעלי חיים וגם על זה נרחיב מיד. מבטיחים שיהיה מעניין.

אילו סוגי ג’לטין קיימים ואיך מייצרים אותו?

ישנן דרכים שונות לייצר ג’לטין, אך לרוב, ג’לטין מופק מעצמות של בעלי חיים שונים. את רוב סוגי הג’לטין ניתן לחלק לשלוש קבוצות מרכזיות:

ג’לטין מסוג A – ג’לטין מהסוג הזה מופק מקולגן מעובד שמקורו בעיקר מעור של חזירים. הסוג הזה הוא גם הנפוץ ביותר בעולם, אם כי מסיבות מובנות, הוא לא נפוץ אצלנו בישראל.

ג’לטין מסוג B – מקורו של הרכיב הזה מגיע מעצמות של בקר ומכיל תכונות מעט שונות מהג’לטין הנפוץ יותר, סוג A, אשר משמש יותר בקולינריה ופחות בייצור תרופות ותוספי תזונה.

ג’לטין כשר מעצמות דגים – בישראל, מטבע הדברים, לא ניתן להשתמש בג’לטין שמופק בדרכים שציינו כאן ברשימה.
לטובת שומרי הכשרות בארץ ובעולם וגם לטובת הציבור המוסלמי, מייצרים ג’לטין גם מעצמות דגים. חשוב לציין כי גם ג’לטין מהסוג הזה משפיע על בריאות הגוף באותה הצורה.

אילו יתרונות בריאותיים יש לג’לטין ומה אומרים המחקרים?

לאורך השנים נערכו מחקרים רבים שבחנו את ההשפעה של ג’לטין על הבריאות. אלו כמה מהמסקנות הכי מעניינות שאספנו מהם וכדאי לכם להכיר:

מקל על המפרקים – מחקר נרחב שפורסם ב-2020 בכתב העת המדעי Journal of Agricultural and Food Chemistry קבע כי ג’לטין משפיע רבות על ייצור הסחוסים וחידושם לאחר שחיקה או פגיעות מסוגים שונים.
לכן, צריכת ג’לטין במידה מספקת יכולה לשפר את בריאות המפרקים וכן למנוע ולטפל בבעיות וכאבים כרוניים במפרקים.

שומר על העור – חומצות האמינו בג’לטין, שמהוות את אבני הבניין של החלבונים בגופנו, הן חיוניות ביותר לשמירה על גמישות העור ולשימור הלחות שלו.
מחקר משמעותי שפורסם ב-2018 בכתב העת Journal of Cosmetic Dermatology הוכיח זאת והראה בין היתר שפפטידים של קולגן שמופקים מג’לטין יכולים לשפר את המרקם של העור ולשמור על מראה זוהר וחיוני לאורך זמן.

מחזק את העצמות – שורה ארוכה של מחקרים שנערכו לאורך השנים הראו כי ג’לטין, בייחוד אם משלבים אותו עם סידן וויטמין D, תורם רבות לבריאות העצמות וחיוני באופן ספציפי לחיזוק צפיפות העצם. בכך עשוי התוסף לסייע במניעת שברים ובשיקום מהיר יותר מפציעות.

משקם את המעיים – ג’לטין יכול לעזור בשיקום ריריות המעי, להפחית דלקות באיבר החשוב הזה ובאופן כללי לחזק את המעיים. כך על פי סקירה נרחבת שפורסמה ב-2017 בכתב העת Journal of Clinical Nutrition.

משפר את איכות השינה – הקשר בין ג’לטין ושינה אמנם נראה משונה במבט ראשון, אך החיבור הזה טמון בחומצת אמינו ייחודית בשם גליצין, המצויה בשיעורים גבוהים בג’לטין והוכחה במחקרים רבים כגורם שמשפר את איכות השינה.

מחזק את השיער והציפורניים – אחרי שדיברנו על העצמות והמפרקים, חשוב להבין שג’לטין תורם גם לצמיחה מהירה ואיכותית יותר של שיער וציפורניים. גם במקרה הזה, הסיבה היא שג’לטין מעודד ייצור קולגן, נזכיר, אחד החלבונים החיוניים ביותר לבריאות השיער והציפורניים.

ג’לטין כתוסף תזונה: איך אפשר להוסיף ג’לטין לתזונה בקלות?

כמו שאתם בטח יודעים, ג’לטין הוא רכיב נפוץ ואהוב בקינוחים, ממתקים ועוגות. עם זאת, כדי לוודא שאתם באמת מפיקים את היתרונות הבריאותיים של התוסף הזה, חשוב לצרוך ג’לטין טהור ממקור אמין ובטוח.

אבקת ג’לטין טהור, שמכילה ג’לטין דגים טהור, מספקת את הרכיב הזה במינונים המומלצים, אשר נבדקו גם במחקרים המדעיים שסיפרנו לכם עליהם כאן. כאמור, לג’לטין טהור סגולות רבות, בייחוד בכל מה שקשור לבריאות השיער, העור, הציפורניים והמפרקים.

כיצד לצרוך ג’לטין טהור?

שתיית ג’לטין טהור, שמשמש כתוסף תזונה ולא לטובת בישול ואפייה, היא הדרך המומלצת ביותר לצרוך את הרכיב הזה על מנת להבטיח שהוא אכן מספק את התרומה המיטבית לבריאות הגוף.
נדגיש כי אם צורכים ממתקים, מאפים או מאכלים המכילים ג’לטין, ההשפעה המיטיבה שתהיה לכך על הבריאות אינה ברורה ומוטלת בספק. לכן, מומלץ כאמור להשתמש בתוספים שנועדו להפיק את המרב מהרכיב הזה.

איפה קונים ג’לטין טהור?

אבקת ג’לטין לשתייה מסוגים שונים זמינה ברשתות לרפואה טבעית וניתנת לרכישה גם ללא מרשם רופא. כאן אצלנו בספירולינה פול לייף תוכלו לרכוש אבקת ג’לטין טהור בקלות ובאיכות הגבוהה ביותר, מוזמנים להתייעץ איתנו אם יש לכם כל שאלה או התלבטות נוספת בנושא.

צפית לאחרונה